Kijlstra Ambulancezorg > Kids > Ambulance info > Meldkamer ambulancezorg
Als je 112 belt, krijg je een centralist van de meldkamer aan de lijn. Hij of zij vraagt of je de politie, de brandweer of de ambulance nodig hebt. Heb je een ambulance nodig, dan wordt je verder geholpen door een verpleegkundig centralist van de meldkamer ambulancezorg.
Deze centralist stelt je vragen om erachter te komen wat er precies gebeurd is en welke hulp er nodig is. Als er een ambulance nodig is, dan stuurt de centralist de ambulance naar de juiste plaats. Als het heel ernstig is, komt de traumahelikopter.
Ook als de ambulance al onderweg is, blijft de centralist aan de lijn. De centralist vertelt wat je het beste kan doen met de patiënt of het slachtoffer, totdat de ambulance er is.
Jeugdjournaal: wat doe je als er een ongeluk gebeurt? Dan bel je natuurlijk 112. Dat alarmnummer kan je alleen bellen, want smsen en appen kan niet. Waarom eigenlijk niet?
Kijlstra Ambulancezorg & Personenvervoer staat 7 dagen per week, 24 uur per dag voor u klaar.
Omdat extra onze standaard is, mag u van ons altijd het beste verwachten.