Verhaal

Luuk Korhorn

“Als we dat niet op orde hebben, dan wordt de klant er de dupe van.”

Kijlstra kan niet zonder ICT-medewerkers. Zij zorgen ervoor dat de apparaten in de ambulance goed functioneren. “Dit vraagt om specifieke kennis”, vertelt Luuk Korhorn. Samen met zijn collega’s is hij 24/7 beschikbaar voor het oplossen van problemen en storingen die te maken hebben met ICT. “We beheren de apparaten in de ambulance; zoals de portofoon, de mobiele telefoon, EDAZ (Elektronisch Dossier Ambulancezorg) en het Corpuls defibrillator-/monitorsysteem. Als daar iets mee is, lossen wij dat op. Verder zorgen we dat alle verbindingen in de ambulance goed werken. Denk aan de verbinding met de meldkamer, het ziekenhuis en de huisarts.”

Problemen oplossen

Het merendeel van zijn tijd werkt Luuk voor de Ambulancezorg, maar hij zorgt er ook voor dat zijn collega’s op kantoor goed werkende computers en software hebben. Verder is hij inzetbaar bij Personenvervoer. “Het navigatiesysteem bij Personenvervoer moet up-to-date zijn, anders heeft dit consequenties voor de planning. Ook krijgen we informatie van externe partijen, zoals van WMO Smallingerland en Valys. Deze gegevens verwerken we in onze planningssoftware. Als we dat niet op orde hebben, dan wordt de klant er de dupe van. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. ” Luuk vindt het fijn om zijn collega’s snel en adequaat te helpen. “Iedere keer dat ik een probleem kan oplossen, waardoor het primaire proces goed door kan gaan, denk ik: ik heb het weer gefikst.”